Nowe programy od 2025/2026

LOGO_OMNIS - Otwartość Modernizacja Nowoczesność Integracja Społeczność
LOGO - Fundusze Europejskie, Rzeczpospolita Polska, Dofinansowane przez Unię Europejską , Politechnika Warszawska

 

 
Nowy program studiów I stopnia – od roku akademickiego 2025/2026

 ️ Dotyczy kierunków:

  • Mechatronika
  • Automatyka, Robotyka i Informatyka Przemysłowa

 Dlaczego zmieniamy program?

Zmieniamy, aby:

  • lepiej odpowiadać na potrzeby rynku pracy,
  • zwiększyć elastyczność programu i dać studentom większy wpływ na kształt swojej ścieżki edukacyjnej,
  • umożliwić wcześniejszy wybór specjalności (już od 4 semestru),
  • wdrożyć nowoczesne metody nauczania – Problem Based Learning (PBL) w semestrach 1, 4 i 6,
  • zmniejszyć liczby egzaminów (na rzecz weryfikacji praktycznych umiejętności) - brak egzaminów w sem. 5, 6 i 7,
  • uprościć strukturę programu dzięki większym modułom przedmiotowym (4 ECTS, 50 godzin dydaktycznych),
  • zwiększyć możliwości wyboru przedmiotów wariantowych i specjalnościowych.

 Najważniejsze zmiany

 

Obszar Przed zmianą Po zmianie
Struktura programu Sztywna siatka, małe przedmioty Duże moduły przedmiotowe (4 ECTS), większa spójność
Wybór specjalności od 5 semestru od 4 semestru
Egzaminy Egzaminy w każdym semestrze Sem. 5–7: bez egzaminów
Przedmioty wspólne Zróżnicowane Wspólna, spójna baza przedmiotów
Metody dydaktyczne Tradycyjne wykłady Problem Based Learning, aktywizujące formy
Specjalności Ograniczone możliwości wyboru Rozszerzony katalog + przedmioty wariantowe
Praca dyplomowa Trudność z pogodzeniem z praktykami Zoptymalizowane obciążenie w 7 semestrze

 

 Nasze specjalności

 Mechatronika:

  • Elektroniczne systemy pomiarowe
  • Inżynieria fotoniczna
  • Internet rzeczy
  • Metrologia geometryczna
  • Mikromechanika
  • Mikrotechnologie i nanotechnologie
  • Techniki multimedialne

 Automatyka, Robotyka i Informatyka Przemysłowa:

  • Automatyka
  • Robotyka
  • Informatyka przemysłowa

 Nowe podejście do uczenia się – Problem Based Learning

W wybranych semestrach (1, 4 i 6) studenci realizują projekty PBL, które rozwijają:

  • umiejętności pracy zespołowej,
  • kreatywność i samodzielność,
  • zdolność rozwiązywania problemów technicznych w rzeczywistym kontekście.